Het Remunjs Chooncert 2018 - De Muzikale Leiding

Chooncert Header (1000x150)

john geritsDe directie is in handen van John Gerits, de initiatiefnemer van Het Remunjs Chooncert.
John Gerits (1955) studeerde aan het conservatorium in Maastricht. In 1979 behaalde hij het einddiploma Schoolmuziek, Solozang en Koormuziek.
Hij gaf hij vele jaren muziekles op diverse scholen, als laatste aan de Philips van Horne SG en het College te Weert. In 2016 ging hij met prepensioen.
John heeft daarnaast een uitgebreide muzikale loopbaan. Hij was vele jaren dirigent van het Christelijk Gemengd Koor Heerlen, het Brunssums Mannenkoor en het Vriendenkoor Spaubeek. Ook was hij tweede dirigent en zangpedagoog van de Mastreechter Staar.
In 2009 nam hij na 20 jaar afscheid van het Mannenkoor Koninklijk Walram's Genootschap van Valkenburg. Met dit koor en het Geleens Mannenkoor Mignon heeft hij diverse cd`s uitgebracht. Na wederom 20 jaar van samenwerken met Mignon gaf hij de dirigeerstok ook weer verder door.
In 2010 is John benoemd tot dirigent van het Koninklijk Heerlens Mannenkoor St.-Pancratius. Onder zijn leiding groeide het koor binnen twee jaar van 40 naar 80 leden. Vanaf oktober 2015 is hij dirigent van het Koninklijk Roermonds Mannenkoor. Sinds zijn komst verandert het KRM: het koor is lichter en dynamischer gaan zingen. "Een mannenkoor moet swingen," volgens John.
Naast al zijn werk voor de mannenkoren was John Gerits ook oprichter en organisator van Stichting Canto Limburg. In 2015 kwam hieraan een einde.
In de loop der jaren werkte hij samen met tal van bekende artiesten, o.a. Caroline Kaart, Wilma Bierens Verbeet, Angelina Ruzzefante, Pascal Pittie, Daphne Ramakers, Fenna Ograjensek, Carla Maffioletti. Op het gebied van de popmuziek heeft hij diverse producties op de planken gebracht met Jan Vayne, Margriet Eshuis, Rogier van Wegberg en Frank van der Heyden, en de damespopgroep Reïncarnatus.

Secretariaat KRM
Munsterstraat 14d,
6041 GA Roermond
  T: +31 (0)6 41337012

E: secretaris@roermonds-mannenkoor.nl

Kvk: 40175112  IBAN: NL42 RABO 0131298984

Wilt u op de hoogte blijven van onze activiteiten?

Volg ons dan op Facebook.
U ontvangt dan van ons een bericht, zodra er een nieuwe uitvoering of activiteit zal plaatsvinden.

facebook 120   YoutubeKanaal
Uw Privacy

© Copyright: Koninklijk Roermonds  Mannenkoor 1999 - 2022.
Deze website wordt onderhouden door Herman Aben