[ Terug naar het Overzicht van alle K.R.M. Fotoreportages ]

Fotoreportage 31 jan. 2015, Clinic Koorzanger

Omschrijving: Op zaterdag 31 januari 2015 hield het Koninklijk Roermonds Mannenkoor in de ECI een clinic voor mannen die willen weten of zingen in dat koor hun 'ding' zou kunnen zijn. Samen met de Roermondse tenor Ben Heijnen verzorgde dirigent Hennie Ramaekers een boeiend programma: Ben zong voor en Hennie gaf uitleg over stemvorming, stemgebruik en ademhalingstechnieken. Vijfentwintig mannen zongen enthousiast mee met bekende liederen. Snel werd het duidelijk hoe zang in een groep werkt, qua sfeer, gezelligheid en samenwerking.
Tijdens deze clinic demonstreerde Hennie het belang van noten lezen en gehoorgevoeligheid in een koor. Soms werden de bezoekers op humoristische wijze misleid door plotseling wisselende zangtonen en uitspraak van de tekst, waarna ze een duidelijke uitleg kregen.
Foto's: Hub Tonnaer.

Klik op één van de foto's om de Slideshow te starten

Secretariaat KRM
Munsterstraat 14d,
6041 GA Roermond
  T: +31 (0)6 41337012

E: secretaris@roermonds-mannenkoor.nl

Kvk: 40175112  IBAN: NL42 RABO 0131298984

Wilt u op de hoogte blijven van onze activiteiten?

Volg ons dan op Facebook.
U ontvangt dan van ons een bericht, zodra er een nieuwe uitvoering of activiteit zal plaatsvinden.

facebook 120   YoutubeKanaal
Uw Privacy

© Copyright: Koninklijk Roermonds  Mannenkoor 1999 - 2022.
Deze website wordt onderhouden door Herman Aben